Netwerk:Ondernemers
Date:januari 27, 2015

Remerce

Online platform ter promotie van lokale aanbieders van haardkachels, caravans en boten.

Menig consument begint zijn zoektocht voor (grotere) aankopen online om uiteindelijk offline tot aankoop over te gaan. De invloed van internet als belangrijkste orientatiekanaal in het aankoopproces groeit sterk. In 2015 valt bijna 52% van alle retail verkopen in de categorie “Web-influenced sales”, aldus Forrester Research.

Remerce heeft een business model ontwikkeld waarbij de samenwerking wordt aangegaan met speciaalzaken. Door de productkennis vanuit de speciaalzaak te combineren met de ecommerce expertise van Remerce ontstaat een sterk platform. Remerce gaat hierbij een duurzame performance based samenwerking aan waarbij het doel is de verkopen van de partner te vergroten. De verantwoording voor de gehele online aanwezigheid, van development tot aan online marketing, is voor rekening van Remerce.

Hout- en gashaarden is een voorbeeld van een productgroep waarbinnen Remerce actief is met de websites UwKachel.nl en IhrKaminofen.de. Binnen één website zijn meerdere partners actief, zodat de consument altijd een lokale ervaring heeft. Een noodzaak om succesvol te zijn met producten waarbij de consument zich online oriënteert en offline tot aankoop overgaat.

Remerce BV is opgericht door de vier ondernemers: Joachim Houtman, Mechiel Lukken, Donald Res en Karl Illing.

remerce